Wegblijftarief intakegesprek
Bij een intake brengen wij een wegblijftarief in rekening. Deze is ter hoogte van de waarde van de desbetreffende afspraak. Mocht je alsnog gebruik willen maken van het behandelaanbod van Focus GGZ en een nieuw intakegesprek willen inplannen, kan dit alleen in overleg met de intake coördinator én na het betalen van het wegblijftarief.
Wegblijftarief behandelgesprek (op locatie, via Zoom of telefonisch)
Indien een afspraak onverhoopt niet door kan gaan, vragen we je om de afspraak minimaal 48 uur (2 werkdagen) van tevoren af te zeggen, of op donderdag voor 12:00 als het gaat om een afspraak op maandag. Dit is kosteloos.
Als een afspraak binnen 48 uur voorafgaande aan de afspraak wordt afgezegd, of na donderdag 12 uur als het gaat om een afspraak op maandag, of helemaal niet wordt afgezegd, dan brengen wij een wegblijftarief in rekening. Deze is ter hoogte van de waarde van de desbetreffende afspraak. Wij kunnen dan namelijk geen nieuwe cliënt meer inplannen en die tijd dus niet meer vullen met andere declarabele werkzaamheden. Voor het tarief kun je hier kijken. Selecteer dan de juiste beroepsgroep, de geplande duur van het consult en of het gaat om een diagnostiek- of behandelconsult.
Ben je bij ons in behandeling, kan het uiteraard een keer voorkomen dat je de afspraak niet op tijd kunt afzeggen. Daarom komen we je bij de eerste keer tegemoet door de helft van het wegblijftarief in rekening te brengen. Na deze eerste coulance brengen wij het volledige tarief in rekening.
Ben je twee keer niet naar een behandelafspraak gekomen, dan gaan we het gesprek met je aan of dit het juiste moment is voor jou om therapie te volgen. Het niet consequent op behandelafspraken komen staat een succesvolle behandeling in de weg. Wij kunnen daardoor niet de juiste zorg garanderen. Er bestaat dan een kans dat we de behandeling beëindigen.